Case: Krea mukana IAB Finlandin 20-vuotisjuhlaseminaarissa

Case: Krea mukana IAB Finlandin 20-vuotisjuhlaseminaarissa

IAB-Finland on digitaalisen mainonnan ja markkinoinnin yhteisö, joka on toiminut Suomessa yhtäjaksoisesti jo 20 vuotta. Tätä merkkipaalua juhlistaakseen IAB järjesti 27.9.2017 vaikuttavan juhlaseminaarin, jonka järjestelyissä ja jälkiviestinnässä Krea sai kunnian olla mukana. Krean opiskelijat tekivät juhlaseminaarille graafista suunnittelua, somesisältöä ja fiilisvideon sekä auttoivat IAB Finlandia tapahtuman käytännön järjestelyissä.

Krea mukana toteuttamassa digimarkkinointiseminaaria

IAB:n briefin saatuaan krealaiset pitivät valmentajien johdolla muutamia palavereita, joissa tapahtumaa ja opiskelijoiden keskinäistä työnjakoa käytiin läpi. Krealaiset olivat seminaarissa vahvasti mukana ennakkomarkkinoijina, somettajina ja videoijina.

Seminaarin jälkeen opiskelijoiden taltioimasta videomateriaalista tehtiin koostevideo ja seminaarikokemuksesta julkaistiin blogipostaus. Lue opiskelijoiden fiilikset ja katso tapahtumavideo Krean blogista: IAB Finland 20 vuotta – Yhdessä oppimisen iloa.

IAB Finland 20 vuotta -seminaari keräsi yli 100 digialan ammattilaista

Juhlaseminaari piti sisällään mielenkiintoisia puheenvuoroja ja paneelikeskusteluja, jotka käsittelivät digitaalisen markkinoinnin tulevaisuutta sekä muutoksen tekoa. Puhujina nähtiin muun muassa Carbo Culturen toimitusjohtaja Pia Henrietta Kekäläinen, sosiaalisen median asiantuntijatoimisto Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori ja tietokirjailija Antti Merilehto.

Tapahtumassa käytiin luonnollisesti läpi myös IAB-Finlandin historiaa 20 vuoden takaa aina nykyhetkeen asti. Lisäksi seminaarin yhteydessä palkittiin vuoden 2017 Muutoksen tekijä. Palkinto oli ensimmäinen laatuaan ja sen sai Nordic Morning Oy:n toimitusjohtaja Jukka Sundquist. Kaiken kaikkiaan IAB:n juhlaseminaari keräsi yli 100 digialan ammattilaista saman katon alle.

Yhteistyö IAB Finlandin kanssa toi opiskelijoille digimarkkinoinnin osaamista

IAB Finland on tehnyt aiemminkin yhteistyötä Haaga-Helian Luova toimisto Krean kanssa. Alkusysäys yhteistyölle oli Krean kesäyhteisömanageritiimin julkaisema blogiteksti IAB Finlandin toiminnasta kesällä 2017: IAB Finland on kehittänyt digimainontaa jo 20 vuotta. Blogi teki IAB:n väkeen suuren vaikutuksen ja kiinnostus Haaga-Helian luovaa toimistoa kohtaan heräsi. Koska aiempi yhteistyökokemus oli hyvä, IAB Finlandin toiminnanjohtaja Birgitta Takala lähestyi Krean opiskelijoita, kun juhlaseminaarin tarvittiin viestintäapua.

Yhteistyöstä IAB Finlandin kanssa opiskelijamme saivat runsaasti kokemusta oikean yritystapahtuman järjestämisestä, reaaliaikaisesta tapahtumaviestinnästä sekä videotuotannosta. Kaupan päälle tulivat vielä lukuisat uudet media- ja markkinointialan tuttavuudet sekä nimekkäiden puhujavieraiden inspiroivat puheenvuorot! ”Olimme erittäin tyytyväisiä Krean työpanokseen juhlaseminaarissamme ja aiomme tehdä yhteistyötä Krean kanssa myös jatkossa. Seuraava yhteinen projektimme on DigiArena Helsinki -tapahtumassa Messukeskuksessa 17. toukokuuta 2018”, kertoo Birgitta Takala.

Asiakas

IAB Finland


Krean tarjoamat palvelut

Graafinen suunnittelu, sosiaalisen median sisällöntuotanto, videotuotanto, tapahtuman järjestelyt

Kuvia projektista

Lue myös muita referenssicaseja

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi