Case: Törmäys 2018 toi yhteen viestinnän ja HR:n ammattilaiset

Case: Törmäys 2018 toi yhteen viestinnän ja HR:n ammattilaiset

Työyhteisöviestinnän tapahtuma Törmäys järjestettiin huhtikuussa 2018 jo kolmatta kertaa. Tapahtuma kokosi yhteen viestinnän ja HR:n ammattilaiset sekä yritysjohtajat työeläkevakuutusyhtiö Varman tiloihin Salmisaareen.

Törmääkö vapaus ennakkoluuloon?

Innostavat puhujat keräsivät Varmaan noin 140 alan ammattilaista kuuntelemaan mielenkiintoisia puheenvuoroja. Tapahtumasta vastasivat ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry, Henkilöstöjohdon ryhmä HENRY ry, Liitos sekä Haaga-Helian luovan toimiston Krean opiskelijat.

Törmäyksen vuoden 2018 teemana oli luottamuksen rakentaminen ja itseohjautuvan työkulttuurin johtaminen. Keskiössä oli kysymys siitä, uskaltavatko esimiehet jakaa vapautta alaisilleen. Lisäksi pohdittiin yksilöiden ja tiimien kykyä ottaa vastuuta – kykyä toimia niin sanotusti itsensä johtajina.

Startupit esillä ensimmäistä kertaa

Puhujien lisäksi Törmäyksessä järjestettiin ensimmäistä kertaa Törmäyksen Startup-messut, jossa esiintyi seitsemän suomalaista startup-yritystä. Ongelmanratkaisuun, oppimispeleihin ja tekoälyyn keskittyvät startupit toivat uudenlaisen ja raikkaan lisän päivään. Erityistä ihastusta osallistujissa aiheutti Utelias-yrityksen Elias-robotti, jonka kanssa oli mahdollista keskustella työyhteisöviestinnän aiheista!

Kävijät ratkoivat tehtäviä Seppo-pelialustalla

Pelilliseen ongelmanratkaisuun keskittyvä Seppo-sovellus toimi Törmäyksen aikana vuorovaikutteisena pelialustana. Pelin avulla osallistujat ratkoivat teemaan liittyviä tehtäviä ja saivat myös mahdollisuuden osoittaa luovuuttaan. Tehtävien ratkaisu sai kävijöissä keskustelua aikaan ja toimi mukavana aktiviteettina puheenvuorojen lomassa. Krean opiskelijat vastasivat pelilaudan suunnittelusta ja sisällöstä.

Krealaiset pääsivät tositoimiin

Krean opiskelijat aloittivat Törmäyksen työstön jo syksyllä 2017. Krealaiset saivat tehtäväkseen tapahtuman suunnittelun, viestinnän ja markkinointimateriaalin työstön. Jo syksyllä julkaistiin ennakkomateriaalia, mutta todelliseen vauhtiin tapahtuman toteuttaminen pääsi kevään aikana. Maaliskuusta lähtien Törmäyksen somekanaviin luotiin ja julkaistiin tiuhaan tahtiin monipuolista sisältöä, kuten puhujien esittelyitä, videoita ja tapahtumaa koskevia tiedotteita.

Opiskelijat pääsivät myös mukaan käytännön järjestelyihin ja somistivat Varman tilat teemaan sopivin värein. Tapahtumapäivänä krealaiset toimivat erilaisissa tehtävissä, kuten ohjaamassa kävijöitä ja neuvomassa Seppo-pelialustan kanssa.

#Törmäys2018 päivän puheenaihe Twitterissä

Aikaisempien vuosien tapaan Törmäyksen somenäkyvyys oli korkealla tasolla tapahtumapäivänä. Twitterissä Törmäys pääsi tavoitteeseensa olemalla päivän ykköspuheenaihe iltapäivän aikana hashtagilla Törmäys2018. Lisäksi kuvia ja videoita päivän fiiliksistä jaettiin aktiivisesti Facebookissa ja Instagramissa.

”Hyvin järjestetty päivä! Kaikki pelasi ja miljöö oli huikea!”

Törmäys 2018 keräsi osallistujilta paljon kiitosta. Tunnelma Varmassa oli energinen ja osallistujat saivat roppakaupalla uusia ajatuksia viestinnän ja HR-osaamisen työkalupakkiin. Opiskelijoiden läsnäolo tapahtumassa sai paljon positiivista palautetta, ja myös opiskelijat kokivat päivän onnistuneen erinomaisesti. Törmäyksestä irtosi huolellisen viestinnän ja markkinoinnin työstämisen lisäksi käytännön kokemusta tapahtuman järjestämisestä. Tästä on krealaisten hyvä jatkaa!

Jaa artikkeli:

Asiakas

Procom ry, Henry ry, Liitos


Krean tarjoamat palvelut

Tapahtuman suunnittelu ja järjestäminen, brändinrakentaminen, markkinointiviestintä, somemarkkinointi

Kuvia projektista

Lue myös muita referenssicaseja

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia

Luova toimisto Krean brändikäsikirja

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi