krea_logo_vert_border

Case: Krea järjesti onnistuneen työyhteisöviestinnän Sysäys-webinaarin

Työyhteisöviestinnän tapahtuma Törmäys oli tarkoitus järjestää huhtikuussa 2020 jo neljättä kertaa. Koronaepidemia kuitenkin muutti suunnitelmat.

Työyhteisöviestinnän tapahtuma Törmäys oli tarkoitus järjestää huhtikuussa 2020 jo neljättä kertaa. Krean opiskelijat aloittivat tammikuussa tapahtuman työstön innolla yhdessä Haaga-Helian tietojenkäsittelyn opiskelijoiden kanssa. Opiskelijoista muodostettiin tiimejä, jotka alkoivat kehittää uusia ja innovatiivisia työyhteisöviestinnän sovelluksia. Niitä oli tarkoitus esitellä Törmäyksen vierailijoille.

Pandemia synnytti uuden tapahtuman – Sysäyksen

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne muutti myös Törmäyksen aikataulua ja siirsi sen syksyyn. Koska Törmäyksen suunnittelut olivat edenneet jo pitkälle, tilanteesta ei lannistuttu. Ideointi alkoi – mitä yrityksille voitaisiin tarjota tilalle?

Uusi tapahtuma syntyi ja sai nimekseen Sysäys. Webinaarina toteutettava Sysäys Live on impulssi kohti uusia viestintäratkaisuja ja antaa uuden sysäyksen yritysten sisäiseen viestintään. Siellä paljon työtä vaatineet viestintäsovellukset pääsevät myös ansaitusti esiin. Käytännön järjestelyt aloitettiin yhteistyössä Henry ry:n toiminnanjohtajan Marita Salon kanssa.

”Meille HENRYssä oppilaitosyhteistyö ylipäätään on paitsi mieluisaa niin myös tärkeätä, ja kun Törmäys 2020 -tapahtuma jouduttiin epidemian takia siirtämään, niin meille oli heti selvää, että olemme mukana järjestämässä Sysäys-webinaaria, jossa opiskelijat pääsivät esittelemään applikaationsa yleisölle”, Marita sanoo. Uutta tapahtumaa alettiin markkinoida ahkerasti Henry ry:n ja Törmäyksen kanavissa hashtagilla #SysäysLive.

Sysäys Live ylitti odotukset

Kevät huipentui 7. toukokuuta Sysäys Liveen. Zoom-alustalla järjestetty webinaari keräsi lähes 80 osallistujaa. Tervetulotoivotusten ja aiheeseen johdattelun jälkeen digitiimit pääsivät vuoroon. Kahdeksan tiimiä esitteli vuorollaan tuotoksensa näyttämällä sovellustensa kotisivuja, prototyyppejä sekä markkinointivideoita. Esittelyiden jälkeen vieraat pääsivät vielä keskustelemaan sovellusten kehittäjien kanssa ja kysymään lisätietoja.

Tapahtuman tunnelma oli iloinen ja kaikki sujui hienosti uudenlaisella alustalla. Tapahtuma keräsi vierailta paljon kiitosta, ja uusille viestinnän ratkaisuille löytyi kiinnostusta. Myös Henry ry:n Marita Salo oli tyytyväinen: ”Opiskelijatyöt tuovat esiin opiskelijoiden ennakkoluulottomia ja rohkeita ideoita, jotka on saatu toteutettua demo-vaiheeseen tiukassa aikataulussa. Lisäksi opiskelijat kykenevät esittelemään ideansa asiantuntevasti ja innostuneesti.”

Krealaiset osoittivat nopealla formaatin muutoksella myös ketteryytensä, mikä on digitalisoituneessa ja alati muuttuvassa maailmassa keskeinen taito.

Jaa artikkeli:

Nämä postaukset voivat kiinnostaa sinua

Case: Krean opiskelijoiden tuottamat mainosvideot Mall of Triplalle

Triplalle tehtiin kaksi eri videotuotantoa; Rakkaustarina ja Ystävykset vuosien takaa. Mainosvideoiden tavoitteena on luoda kohderyhmille mielikuva Triplasta monipuolisena ja kiinnostavana kohtaamispaikkana, sillä Tripla on Helsingin alati sykkivä sydän ja ihmisiä yhdistävä, elämänmakuinen kohtaamispaikka.