krea_logo_vert_border

Case: Krea järjesti jo toisen upean Sysäys-webinaarin, teemana uusi yhteisöllisyys

Zoom-näkymä sanapilvestä
Sysäys on Haaga-Helian opiskelijoiden, Henry ry:n ja ProComin yhteistyössä järjestämä webinaari, joka tuo esiin uusia näkökulmia viestintään.

Ensimmäinen Sysäys-webinaari järjestettiin keväällä 2020 työyhteisöviestintätapahtuma Törmäyksen tilalla. Koronatilanteen jatkuttua myös Sysäys sai jatkoa. Sysäys on Haaga-Helian Luova toimisto Krean opiskelijoiden sekä Henry ry:n ja ProCom ry:n yhteistyössä järjestämä webinaari, jonka tarkoituksena on tuoda esiin uusia näkökulmia ja ideoita yritysten työyhteisöviestintään.

Krean ja tietotekniikan opiskelijat kehittivät syksyn ajan ratkaisuja yritysten uudenlaiseen yhteisöllisyyteen. Kehitystyön lomassa opiskelijat suunnittelivat ja markkinoivat Sysäys-webinaaria, jossa opiskelijat esittelivät kehittämänsä sovellusprototyypit ja niiden mainosvideot. Webinaari onnistui jälleen hienosti, ja kokosi suuren määrän kiinnostuneita osallistujia.

Uusi yhteisöllisyys on korona-ajan mahdollisuus

Opiskelijatiimien kehitysprojektit käynnistyivät pohtimalla, mitä uusi yhteisöllisyys voisi tarkoittaa. Siihen löydettiinkin monia eri näkökulmia, joiden perusteella sovellusten suunnittelutyö käynnistyi. Sovellusten ideana oli parantaa yritysten yhteisöllisyyttä ja viestintää yhteisöissä.

Uusi yhteisöllisyys -teema poiki seitsemän uudenlaista ja innovatiivista viestintäsovellusta. Sovellukset saivat nimikseen Paikka, Breaks, Niksiketju, Taloyhteisö, Approkaatio, Virmu ja Taitope. Ratkaisuja tarjottiin muun muassa sairauspoissaolojen paikkaamiseen, pahvisen appropassin korvaamiseen ja uusien yhteisöjen rakentamiseen.

Toimeksiantajien saaminen tuotti joillekin tiimeille hankaluuksia, sillä vallitseva poikkeusaika vei useiden yritysten mielenkiinnon toisaalle. Osa tiimeistä pääsi kuitenkin tekemään yhteistyötä toimeksiantajien kanssa ja työstämään projekteja yhdessä. Tiimit saivat tästä loistavaa kokemusta tulevaisuutta varten.

Sysäys-webinaari tarjosi uudenlaista näkökulmaa viestintään

Sysäys-webinaari järjestettiin marraskuussa ja osallistujia oli lähes 90. Webinaari eteni pääosin mallikkaasti, tosin pieniä teknisiä ongelmia oli hyvästä valmistautumisesta huolimatta. Videoiden toistaminen tuotti ajoittain hieman hankaluuksia, mutta opiskelijat eivät tästä lannistuneet. Juontajatkin ottivat tilanteen hienosti haltuun kommunikoimalla yleisön kanssa ongelmien aikana. Tekninen tiimi teki myös kaikkensa, jotta webinaarin etenisi sujuvasti. Positiivisella asenteella ja erilaisiin ongelmiin valmistautumisella päästiin jo pitkälle.

Webinaarissa pohdittiin myös yhdessä uuden yhteisöllisyyden teemaa ja sen merkitystä osallistujille. Opiskelijat olivat etukäteen pohtineet teeman merkitystä ja koonneet esille tulleista ajatuksista sanapilven. Uuden yhteisöllisyyden sanapilvi esiteltiin webinaarissa, ja se herätti paljon keskustelua kommenttiosiossa. Esille nousseita sanoja olivat esimerkiksi digitalisoituminen, digialustat ja uudet mahdollisuudet.

Webinaarin loppupuoliskolla ryhmät pääsivät vielä tarkemmin esittelemään sovellusprototyyppejään omissa Breakout-huoneissaan. Webinaarin vieraat saivat mennä huoneisiin tutustumaan haluamiinsa sovelluksiin ja esittämään rauhassa lisäkysymyksiä tiimeille. Webinaarin jälkeenkin osa ryhmistä pääsi vielä jatkamaan sovellusten työstöä toimeksiantajien kanssa.

Uusi yhteisöllisyys on nyt sysäyksen lähempänä yritysten arkea.

Jaa artikkeli:

Nämä postaukset voivat kiinnostaa sinua

Case: Krean opiskelijoiden tuottamat mainosvideot Mall of Triplalle

Triplalle tehtiin kaksi eri videotuotantoa; Rakkaustarina ja Ystävykset vuosien takaa. Mainosvideoiden tavoitteena on luoda kohderyhmille mielikuva Triplasta monipuolisena ja kiinnostavana kohtaamispaikkana, sillä Tripla on Helsingin alati sykkivä sydän ja ihmisiä yhdistävä, elämänmakuinen kohtaamispaikka.