Saimme mielenkiintoisen toimeksiannon Ähtärin Eläinpuistolta, jossa tavoitteena oli luoda vahva ja uskottava henkilöbrändi heidän asiantuntijalleen Marko Haapakoskelle. Innostava projekti sujui mallikkaasti yhteistyössä asiakkaan kanssa ja tuloksena syntyi kiitosta keränneitä kohderyhmälähtöisiä henkilöbrändistrategioita.

Vahvan henkilöbrändin rakentaminen vaatii aikaa ja suunnitelmallisuutta

Henkilöbrändin merkitys tunnistetaan myös asiantuntijamaailmassa entistä paremmin. Tämän tehokkaan markkinointikeinon oivalsi luova toimisto Krean asiakas Ähtärin Eläinpuisto. Syksyllä 2021 me Krean opiskelijat saimme tehtäväksemme luoda Ähtärin Eläinpuiston intendentti Marko Haapakoskelle vahvan henkilöbrändin ja sen ympärille kohderyhmälähtöisen viestintäkonseptin. Toimeksiannon tavoitteena oli tehdä Markosta helposti lähestyttävä ja aito vaikuttaja, jonka avulla tuodaan hänen asiantuntijuuttansa suuren yleisön tietoisuuteen. Me krealaiset otimme haasteen hyvällä sykkeellä vastaan ja ryhdyimme rakentamaan opiskelijatiimeittäin Markon luovia henkilöbrändi- ja viestintäsuunnitelmia.

Krean tapa on yhdessä oppiminen yli tiimirajojen

Taitavasti rakennettu henkilöbrändi vahvistaa ammatillista imagoa ja uskottavuutta, joka heijastuu myös henkilön edustamaan yritykseen positiivisesti. Marko Haapakosken toimeksianto syntyi tarpeesta luoda asiantuntijasta vahvempi brändi ja sitä kautta tuoda myös Ähtärin Eläinpuisto entistä enemmän näkyviin. Innokkaina käärimme hihamme, kiillotimme näppäimistömme ja ryhdyimme työn touhuun.

Ähtärin Eläinpuiston markkinointitiimi sekä Marko pitivät briefin opiskelijoille, jonka avulla pääsimme syvemmin kiinni toimeksiannon tavoitteisiin. Asiakkaan ohjeistus antoi selkeän suunnan työskentelylle ja määritteli projektin raamit. Jalkauduimme tiimeihin niin, että jokaisessa kokoonpanossa oli eri taitojen osaajia. Lähdimme työstämään Markon persoonasta, vahvuuksista ja tavoitteista brändi-identiteetin elementtejä.

Emme suinkaan työstäneet toimeksiantoa keskenämme, vaan apuna meitä oli opastamassa Krean timanttinen valmentajakolmikko: Tarja Autio, Jenni Brisk ja Graham Hill. Valmentajien opastuksella ja meidän krealaisten raudanlujalla asenteella syntyi kuusi eri kohderyhmille suunnattua henkilöbrändistrategiaa. Asiakas oli vaikuttunut laatimistamme lopputuotoksista ja ne saivat osakseen paljon kiitosta: “Erinomaista työtä jokaiselta tiimiltä! Olette löytäneet innovatiivisia näkökulmia ja tehokkaat kanavat tavoittamaan eläinpuiston eri kohderyhmät. On ollut todella mielenkiintoista olla mukana tässä projektissa. Yhteistyö teidän kanssanne on ihanaa, saadaan teiltä paljon uusia ideoita!”, iloitsi Ähtärin Eläinpuiston markkinointitiimi.

Luova toimisto Krea – eväät tulevaisuuden työelämään

Krealaisena on helppo olla, sillä valmentajamme antavat vapauden luovalle ajattelulle ja saumattomalle yhteistyölle. Luovassa toimistossa vain taivas on rajana eikä vääriä vastauksia ole. Oppimisympäristömme on kannustava, innostava ja hyväksyvä – teemme yhteistyötä puhaltaen yhteen hiileen. Krealaisena pääset tuomaan ajatuksesi konkretiaksi ja luomaan uutta sekä toteuttamaan aitoja työelämälähtöisiä asiakastoimeksiantoja, jotka antavat monipuoliset valmiudet tulevaisuuden työelämään.

Niko Alajoki, Julia Haru ja Inka Nyblom

Asiakas

Ähtärin Eläinpuisto