krea_logo_vert_border

Strateginen konseptisuunnittelu ja tarinankerronta

Opintojaksolla pääset vaikuttamaan yritysten brändien strategiseen kehittämiseen. Teet konkreettisen konseptisuunnitelman ja monikanavaista tarinankerrontaa toimeksiantajalle. Hyödynnät erilaisia graafisen suunnittelun menetelmiä ja työkaluja sekä sovellat strategista brändiajattelua vastuullisen markkinointi- tai viestintäkonseptin luomiseen. Opintojaksolla tehdään tiivistä tiimityöskentelyä osana Luova toimisto Krean toimintaa.

Esimerkkicaseja

ref1

Case: Krean opiskelijoiden tuottamat mainosvideot Mall of Triplalle

ref2

Case: Krea ja Eezy Kevytyrittäjät, opiskelijoilta opiskelijoille

Luova suunnittelu ja mediaratkaisut

Tule mukaan oppimaan markkinoinnin ja viestinnän tavoitteellista suunnittelua aidon asiakasprojektin avulla. Pääset suunnittelemaan ja kehittämään yrityksen brändiä ja arvoja tukevia luovia ratkaisuja. Perehdyt ostetun sekä ansaitun median mahdollisuuksiin ja luot kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä eri kanaviin. Opintojaksolla omaksut luovan alan työskentelytavat, saat asiakasprojektista työnantajia kiinnostavan referenssin omaan ansioluetteloosi tai portfolioosi. Pääset myös verkostoitumaan luovan alan toimistojen ja muiden yritysten kanssa.

Esimerkkicaseja

Screenshot 2022-11-16 at 11.00 1

Case: Krea kehitti uusia luovia sisältökokonaisuuksia Finnkinolle

Screenshot 2022-11-16 at 12.05 1

Case: Eka keikka -yrittäjyyskampanja Hatsolon kanssa

Henkilöbrändin rakentaminen

Tällä opintojaksolla pääset rakentamaan omaa ammatillista henkilöbrändiäsi erilaisten tehtävien ja harjoitusten avulla. Opit myymään ja markkinoimaan osaamistasi sekä luomaan omaa henkilöbrändiäsi tukevaa sisältöä. Saat työkaluja ja vinkkejä siihen, miten profiloida itsesi ja erottautua yhtä lailla työnhaussa kuin oman alasi ammattilaisena työelämässä.

Esimerkkicaseja

Screenshot 2022-11-16 at 10.31 1

Case: Henkilöbrändin rakentaminen Ähtärin Eläinpuiston intendentti Marko Haapakoskelle

Copywriting ja sisällöntuotanto

Tämä opintojakso sopii kaikille, jotka haluavat kehittyä kirjoittajina ja markkinointisisältöjen tuottajina. Se perehdyttää sinut mainoskirjoittamiseen ja ammattimaiseen sisällöntuotantoon sekä tarjoaa laaja-alaisen kuvan luovan alan suunnittelutyöstä ja sisältöprosesseista. Opintojakson aikana kokoat itsellesi luovan alan työnhaussa käytettävän portfolion.

Sosiaalinen media, sisältömarkkinointi ja vaikuttajat

Sosiaalisella medialla on tärkeä rooli tämän päivän markkinoinnissa. Somemarkkinoinnin avulla kannustat asiakasta vuorovaikutukseen, vahvistat brändiä, löydät uusia asiakkaita ja lisäät myyntiä. Opit, miten suunnitellaan ja tuotetaan kiinnostavaa, sitouttavaa, hyödyllistä sekä viihdyttävää sisältöä kohderyhmille, eri kanavien ominaispiirteet huomioiden. Oivallat siitä, miten yhteistyötä vaikuttajien kanssa voi hyödyntää sisällöntuotannossa ja sosiaalisen median markkinoinnissa.

Video- ja audiotuotannon suunnittelu ja toteutus

Opintojaksolla tavoitteena on, että opit ymmärtämään audiovisuaalisen kerronnan merkityksen osana viestintäkonseptia ja luovaa suunnittelua. Pääset tutustumaan video- ja audiotuotantoprosessin eri vaiheisiin sekä suunnittelemaan ja toteuttamaan sopivaa video- ja audiosisältöä projekteihin.

Esimerkkicaseja

refe5

Case: Krea laittoi pyörät pyörimään Sixt-autovuokraamon rekryvideolle

Spring School

Krea Spring School offers you an intensive international week where students, entrepreneurs, branding professionals and university experts from all over the world come together for co-creation workshops in Helsinki. We give you the tools you need to blossom into a creative wizard in digital storytelling that fosters sustainable living and consumption.

You will work for a client organization and learn how to research and develop sustainable customer experience. Based on customer insight, you will script and produce digital marketing stories breathing new life into the customer perspective and highlighting customer experience from an inspirational angle. Our international team of coaches will help you to get the most out of your creative potential.

Krea_Spring_School_Customer_Experience_Week