Krealainen on timanttinen työharjoittelija

Krealainen on timanttinen työharjoittelija

Mediatoimisto Group M:llä työskentelevän Krean alumnin Sebastian Lindbergin mukaan krealaisia työharjoittelijoita yhdistää valmius tarttua härkää sarvista ja työntää kädet saveen. Group M:llä on ollut vuosien aikana useita harjoittelijoita Kreasta ja useat heistä ovat myös työllistyneet yritykseen harjoittelujakson jälkeen.

Muutoksenhallinta ja oppimiskyky ovat krealaisilla hallussa

Mediatoimistossa työtehtävät voivat olla laaja-alaisia ja vaikeasti ennakoitavia. Jokainen harjoittelujakso on erilainen, mutta krealaisilla on valmiudet monipuolisiin työtehtäviin. Lindbergin mukaan sopeutumis- ja oppimiskyky ovat oikeastaan jokaisen mediatoimiston työntekijän tärkeimmät ominaisuudet.

”Mediatoimistossa työskentelevän täytyy sisäistää, että vain muutos on pysyvää”, toteaa Sebastian. Krealaisen sopeutumiskyky ja oppimiskyky ovat avainasemassa ja onnistuneen harjoittelun edellytys. Opinnoissa hankittu osaaminen jalostuu käytännön työssä timanttiseksi asiantuntijuudeksi.

Kirjanpidon ymmärrys on luovalla alalla huippuosaamista

Markkinoinnin ja viestinnän opiskelijoiden pyörittämässä Luova toimisto Kreassa on totuttu markkinointialan nopeatempoiseen ja joskus kaoottiseenkin arkeen. Myös krealaisten liiketalousosaamisesta on paljon hyötyä markkinoinnin alalla. Sebastianin mukaan mediatoimistossa käytetään välillä myös vähemmän luovia ohjelmia kuten Exceliä ja Wordia, joita on osattava pyörittää tehokkaasti.

Kirjanpidon ymmärrys on huippuosaamista, vaikka se ei ehkä ensimmäisenä tule mieleen, kun mietitään, mitä taitoja luovalla alalla tarvitaan. ”Markkinoinnin tavoitteet kumpuavat ydinliiketoiminnasta. Tämän vuoksi luovan alan työntekijän on tärkeää ymmärtää liiketoiminnan kokonaiskuvaa. Krealaisten saama liiketalouden koulutus antaa osaamiselle arvokkaan pohjan”, summaa Sebastian.

Työharjoittelu mediatoimistossa krealaisen silmin

Miltä työharjoittelu on krealaisesta tuntunut Pohjoismaiden suurimmassa mediatoimistokonsernissa GroupM:ssä? Krean opiskelija Tuukka Hanhiniemi kertoo työn olleen sekä kiireistä että vaativaa, mutta myös opettavaista ja palkitsevaa.

”Tuumasta on päässyt toimeen saman tien ilman turhaan höntsäilyä. GroupM:llä on kaikesta kiireestä ja hektisyydestä huolimatta positiivinen asenne ja rento meininki, mikä näkyy niin ihmisissä kuin työtavoissakin”, kertoo Tuukka. Tylsiä päiviä työharjoittelussa ei ole ollut, sillä Tuukka on päässyt tekemään alan töitä monipuolisesti yksittäisistä asiakasprojekteista aina mittavien kansainvälisten konferenssitapahtumien järjestämiseen.

Laadukas data tuo asiakasymmärrystä

Tuukan mukaan tärkein hänen työharjoittelusta saamansa oppi on laadukkaan datan roolin merkityksen ymmärtäminen nykyajan markkinatoimien taustalla sekä päätöksenteon tukena. Jotta osataan tuottaa relevanttia ja oikeasti hyödyllistä sisältöä sekä jakaa sitä oikeille henkilöille oikeissa kanavissa, on pohjana oltava aito ymmärrys siitä, kuka asiakas on ja kuinka hän toimii.

Markkinointi- ja media-alalla on myös välttämätöntä osata käyttää lukuisia eri ohjelmistoja ja työkaluja, ja niiden oppimiseen GroupM on tarjonnut Tuukan mukaan erittäin hyvin mahdollisuuksia.

Lue myös Milka Koskelan työharjoittelutarina.

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi