101 vinkkiä Facebook-markkinointiin

101 vinkkiä Facebook-markkinointiin

Somemarkkinointi parantaa parhaimmassa tapauksessa yrityksen mainetta ja kasvattaa liiketoimintaa. Facebook on yritysten suosituin markkinointikanava Googlen lisäksi. Facebookin toimintatavat tuntemalla voi luoda nopeasti tuloksekasta markkinointia.

Lasse Rouhiaisen kirja 101 Facebook Marketing Tips and Strategies for Small Businesses antaa käytännönläheisiä vinkkejä yrityksen Facebook-markkinointiin. Niiden avulla opit ammattilaiseksi.

Vältä Facebook-markkinoinnin sudenkuopat

Facebookin käyttäminen on hauskaa ja helppoa, mutta yrityksen markkinoinnissa kannattaa kiinnittää huomiota myös yksityiskohtiin – ainakin, jos somemarkkinoinnin tavoitteena on saada oikeita ja maksavia asiakkaita.

Moni yritys kompastuu somemarkkinoinnin sudenkuoppiin jo alkumetreillä, mikä saattaa koitua yrityksen turmioksi. Yrityksen somemarkkinointi on täysin eri asia kuin henkilökohtaisen tilin päivittäminen. Kirja antaa käytännöllisiä vinkkejä siihen, miten pahimmat sudenkuopat vältetään.

Pahoja sudenkuoppia Rouhiaisen mukaan ovat muun muassa sivun epäammattimainen ulkoasu, heikko sisältö ja epäsäännöllinen päivitystahti.

10 vinkkiä onnistuneeseen ja tuloksekkaaseen Facebook-markkinointiin

Onnistumisen mahdollisuudet paranevat, kun pitää mielessä ainakin seuraavat vinkit:

  1. Tunnista henkilökohtaisen ja yritysmarkkinoinnin erot
  2. Valitse tarkoin Facebookin kohderyhmä
  3. Tutustu eri kanavien toimintatapoihin ja aseta Facebook-sivullesi omat tavoitteet
  4. Hyödynnä Facebookin maksettua markkinointia muiden somekanavien markkinoinnissa
  5. Luo enemmän vuorovaikutusta seuraajan ja yrityksen välille maksetun markkinoinnin sijasta
  6. Hyödynnä valmiita ohjelmia markkinoinnin suunnittelussa, toteutuksessa ja seurannassa
  7. Käytä rahaa harkiten ja panosta parempaan sisältöön
  8. Ohjaa asiakas blogiin tai verkkosivulle Facebookin avulla ja tee seuraajista ostajia
  9. Mittaa markkinoinnin onnistumista säännöllisesti ja tee tarvittavat muutokset
  10. Seuraa, mitä kilpailijat tekevät ja tee asiat vielä paremmin

Facebook-ammattilainen on edellä muita

Kirjassa on käytännönläheistä ja hyödyllistä tietoa: se antaa sisältövinkkejä sekä esittelee parhaimmat ohjelmistot ja työkalut menestyksekkään Facebook-markkinoinnin toteuttamiseen.

Jos haluat olla edellä muita, arvioida ammattimaisesti kilpailijoiden Facebook-sivuja sekä rakentaa omasta sivustasi parhaan mahdollisen, on Rouhiaisen kirja siihen oiva opas.

Lue lisää kirjasta täällä: 101 Facebook marketing tips & strategies for small businesses

 

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi