AdProfit Junior: Vastuullinen markkinointikampanja Kotipizzalle

AdProfit Junior: Vastuullinen markkinointikampanja Kotipizzalle

Luova toimisto Krean opiskelijoilla on mahdollisuus osallistua markkinoinnin AdProfit Junior -kilpailuun, jossa saa arvokasta kokemusta markkinoinnista ja pääsee verkostoitumaan alan toimijoiden kanssa. Kilpailussa tehtävänä on rakentaa mainoskampanja toimeksiantajalle. Krean opiskelijat osallistuvat vuosittain kilpailun juniorsarjaan, jossa on menestytty hyvin.

 

Adprofit Junior, Krea, Kotipizza

AdProfit Junior -kilpailusta menestystä ja kunniaa Krean opiskelijoille

Vuonna 2012 käytiin ensimmäinen AdProfit Junior -kilpailu, joka on suunnattu markkinoinnin nouseville kyvyille. Juniorisarjaan voivat osallistua 20—29-vuotiaat suunnittelijat sekä alan opiskelijat. Kolmessa muussa ammattilaissarjassa kisaavat jo toteutetut kampanjat, kun taas juniorisarja lähtee liikkeelle uudesta, aidosta suunnittelubriefistä. Kilpailussa toimitaan 1-2 hengen tiimeissä, joiden tavoitteena on luoda markkinointikampanja oikealle toimeksiantajalle.

Kilpailutöiden tavoitteille ei aseteta rajoituksia – ne voivat olla suppeat tai hyvinkin laajat: tunnettuuden kasvattaminen, yrityskuvan parantaminen, käyttäytymisen muuttaminen, rekrytointi tai myynnin lisäys, ja niiden kautta toimeksiantajan liiketoiminnan tuloksen parantuminen tai muulla mittarilla todettu tuloksellisuus.  Töitä arvioidaan muun muassa ymmärryksen ja oivalluksen kautta, eli arviointikriteereinä ovat esimerkiksi asiakasymmärrys ja markkinan tuntemus sekä keskeiset kohderyhmät ja niiden kohtaaminen.

Kotipizza haastoi kilpailijat miettimään vastuullisuutta

Tänä vuonna kilpailun toimeksiantaja oli Kotipizza Group, joka arvioi kilpailutyöt ja palkitsi voittajat. Kampanjan tavoitteena oli tuoda esille yrityksen vastuullisuutta ja vastuullista markkinointia, jotka käsittävät paljon enemmän kuin vain ympäristöystävällisyyden. Vastuullisuutta on myös omasta henkilöstöstä huolehtiminen, stereotypioiden murtaminen mainonnalla, asiakkaiden ajattelutapaan vaikuttaminen sekä asiakkaiden ohjaaminen kestävämpiin ratkaisuihin. Kotipizzalle nämä ovat tärkeitä arvoja, ja he haluavat tuoda sen esiin myös viestinnän kautta.

Krealaisten mielestä kotimaisuus ja vastuullisuus paistaa Kotipizzan brändistä. Kilpailijat halusivat nostaa esille, kuinka jokaisella työntekijällä on oma tärkeä osansa yrityksen vastuullisuudessa samalla korostaen yksilöiden hyväksymistä sellaisena kuin he ovat.

Tänä vuonna kilpailussa oli mukana yhteensä huikeat 38 työtä. Kilpailijat pääsivät työskentelemään tärkeän aiheen parissa, josta sai paljon arvokasta kokemusta tuleviin haasteisiin. Toukokuussa 2019 julkaistiin kahdeksan parhaan kampanjan shortlist, johon pääsi mukaan kolme krealaisten työtä. Finaalissa krealaiset saavuttivat toisen sijan ja kunniamaininnan.

Finalistit kertovat, että Luova toimisto Krean kurssit ovat heille erittäin mieluinen valinta, joilla saa toteuttaa omaa luovuutta ja ideointia.  He pitävät erityisesti Krean rennosta ja luovasta ilmapiiristä. AdProfit Junior -kilpailussa opittiin tekemään yhteistyötä ja kompromisseja sekä tarkkailemaan ideoita eri näkökulmista; aivan kuten oikeassakin työelämässä. Oman mielipiteen ja idean takana seisominen ja niihin luottaminen vahvistuivat kilpailun edetessä. Vaikka lempipizza jakoikin mielipiteitä. Yhden mielestä paras on Zorbas, joka mielikuvissamme vie makunystyrät kreikkalaiseen pieneen tavernaan. Toisen mielestä pelkistetty Margherita on paras: keep it simple.

 

Adprofit Junior, Krea, Kotipizza

 

Jaa artikkeli:

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia

Luova toimisto Krean brändikäsikirja

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi