Behind the scenes: Kurkistus Eezy Kevytyrittäjät -asiakasprojektimme kulisseihin

Behind the scenes: Kurkistus Eezy Kevytyrittäjät -asiakasprojektimme kulisseihin

Me Luova toimisto Krean opiskelijat pääsimme tänäkin keväänä innovoimaan ja toteuttamaan luovia ajatuksiamme konkretiaksi Krea Community – Opi yhteisömanageriksi -opintojaksolla. Toimeksiantonamme oli luoda ja toteuttaa Eezy Kevytyrittäjille mielenkiintoinen sosiaalisen median konsepti ja mainosvideo. Päällimmäisenä tarkoituksena oli herättää opiskelijoiden mielenkiinto Eezy Kevytyrittäjiä kohtaan ja tehdä yritys tunnetummaksi opiskelijoiden keskuudessa. Konseptin suunnittelu lähti heti vauhdilla eteenpäin, ja meidän opiskelijoiden into oli käsin kosketeltavissa.

Tuotimme mainosvideon ja sisältöä sosiaalisen mediaan

Suunnittelumme käynnistyi asiakaspersoonan, brändipersoonan, kilpailija-analyysin, mainosvideon synopsiksen ja käsikirjoituksen tekemisestä Eezy Kevytyrittäjille. Tiimit esittelivät Eezy Kevytyrittäjille konsepti-ideansa, joista Eezy valitsi brändiinsä sopivimman. Tämän jälkeen lähdimme yhtenä rintamana toteuttamaan valittua konseptia.

Kaikille tiimeille jaettiin omat vastuualueet, joihin kuului muun muassa mainosvideon kuvaaminen sekä blogi- ja somepostausten toteutus. Työskentelyämme tukivat Krean valmentajat, joilta saimme rakentavaa palautetta ja tukea koko oppimismatkan ajan. Jokainen meistä suoritti myös yksilötehtävänä Hubspot Inbound Marketing –sertifikaatin, jonka voimme ylpeinä kirjata ansioluetteloomme tulevaisuuden työnhakua varten.

Tyttö pitelee kädessään kohtaus kylttiä jossa lukee kynsistudio kohtaus yksi. Hänellä on maski kasvoillaan.
Videon kuvauksissa vallitsi tekemisen meininki ja iloinen tunnelma.

Kuvauspäivän suunnittelu on tärkeää

Kurssin kohokohta oli suunnittelemamme mainosvideon kuvaukset. Kahden kuvauspäivän aikana saimme huikeita muistoja, joihin voimme palata vielä vanhemmallakin iällä. Kuvatessamme kohtauksia pääsimme muun muassa näyttelemään koiran kanssa, improvisoimaan ja kokemaan niin hauskoja hetkiä, ettei naurusta ollut tulla loppua!

Vaikka meillä oli hauskaa, emme kuitenkaan välttyneet kommelluksilta. Kuvauspäivinä haasteita aiheutti huono sää sekä aikataulussa pysyminen. Opimme, että kuvauksissa yhden henkilön tulee vastata aikataulusta. Kun kuvauspäivän ohjelma on strukturoitu, on aikataulussa pysyminen huomattavasti helpompaa. Omaksuimme myös, että kuvauspaikalla kannattaa rajoittaa henkilömääriä. Ensimmäinen kuvauspäivämme oli melkoista sähläystä, porukkaa oli liikaa, ja mainosvideon tekeminen oli kaikille uutta. Toinen kuvauspäivä sujuikin jo paljon paremmin, kun olimme oppineet ensimmäisen päivän virheistä.

“Siinä oppi paljon kuvaamisesta, mainosvideon tekemisestä ja siitä, kuinka kaikki ei menekään aina kuin kässärissä.”

Ymmärsimme lisäksi kuvaussuunnitelman ja käsikirjoituksen tärkeyden. Kuvaussuunnitelmaan kuuluu muun muassa kuvakäsikirjoitus sekä tuotantotiimin roolitus. On olennaista, että tuotantotiimi käy kuvauspaikalla etukäteen ja katsoo kuvauspaikat, kuvakulmat ja valaistuksen valmiiksi. Vaikka suunnitelma olisi täydellinen, voi aina tulla muuttujia matkaan.

Sopivien kuvauspaikkojen löytäminen vaati luovuutta koronarajoitusten takia. Myös koiran kanssa näytteleminen toi hommaan oman lisämausteensa, mutta pienen alkujännityksen jälkeen sekin alkoi sujua kuin leikiten. Kuvauspaikan rento ilmapiiri takasi niin kokeneille näyttelijöille, kuin uusille luonnonlahjakkuuksillekin mahdollisuuden ylittää itsensä. Kaiken kaikkiaan saimme tehtyä toimeksiantajallemme mahtavan videon ja koimme unohtumattomia hetkiä.

Työelämälähtöistä oppimista markkinoinnin ja sisällöntuotannon avulla

“Olemme oppineet tekemään juuri toimeksiantajan näköistä sisältöä.”

Opimme mainosvideon, somepostausten ja blogikirjoitusten avulla sisältöjen kohdentamista käytännössä ja analyyttistä ajattelua. Meistä oli mahtavaa tutustua Eezy Kevytyrittäjiin ja työskennellä oikean yritystoimeksiannon parissa. Osalle meistä Adoben ohjelmat eivät olleet kovin tuttuja entuudestaan. Siksi olikin upeaa, että saimme lisenssit kotikoneisiimme, jotta pystyimme etäopiskelumme aikana harjoittelemaan ohjelmia myös vapaa-ajallamme. Kehityskaari oli jokaisella tiimillä huima. Valmentajien positiivinen ja motivoiva asenne auttoi meitä pääsemään haasteiden yli, luovuttamatta.

Jos haluat tietää tarkemmin, mitä saimme aikaiseksi, lue referenssitarinamme.

”Kehitys on oppimismatkamme avainsana.”

Työelämälähtöinen oppiminen on meidän mielestämme hyödyllistä ja ennen kaikkea kivaa! Houkutteleeko sinua uusien asioiden omaksuminen iloisessa ja toisia kannustavassa työskentely-ympäristössä?

Jos vastasit mielessäsi kyllä, liity mukaan ja ole yksi meistä krealaisista!

Charlotta Chorin, Kaarlo Eloranta, Sofia Eskola, Jasmin Kauppi, Meri Myntti & Valon Smajlaj

Jaa artikkeli:

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia

Luova toimisto Krean brändikäsikirja

Krea.fi-saavutettavuusseloste

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi