Pidimme toiminnallisen koulutuspäivän workshop-tyyliin myynnin opiskelijoille. Tarkoituksena oli antaa opiskelijoille kokemusta krealaisesta työskentelytavasta, jossa tärkeitä seikkoja ovat tekemällä oppiminen ja tiimityö.
Innovointi käyntiin somekilpailulla
Päivä alkoi Krean ja sen viestintäkanavien esittelyllä. Tämän jälkeen myynnin opiskelijat pääsivät itse tosi toimiin, kun he saivat pienissä ryhmissä tehtäväkseen suunnitella ja toteuttaa Movember-aiheisen postauksen Krean Instagramiin, Facebookiin ja Twitteriin. Myynnin opiskelijat lähtivät innolla mukaan haasteeseen, ja vartin kuluttua ryhmät esittelivät valmiit tuotokset. Ryhmien postausideat olivat aivan loistavia! Parhaat ideat valittiin julkaistaviksi äänestyksen perusteella ja ne ovat nähtävillä Krean Instassa, Facebookissa ja Twitterissä.
Luovuus kukkii
Seuraavaksi vuorossa oli Innoskaba, jossa myynnin opiskelijoiden tehtävänä oli innovoida Pink Eminencen toimeksiantoon sopiva palvelu. Esittelimme opiskelijoille Lotus Blossom -ideointitekniikan, jota voi hyödyntää innovoinnissa.
Opiskelijaryhmien työskentelystä välittyi hyvä asenne annettuihin innovointitehtäviin. Kaikki osallistuivat aktiivisesti tuomalla oman osaamisensa ja ideansa ryhmän käyttöön. Opiskelijoilla pysyi pilke silmäkulmassa ja kaikilla vaikutti olevan hauskaa ideoiden sinkoillessa ympäri luokkaa.
Nopeatempoinen innovointi tuotti kuusi ideaa, jotka jokainen opiskelijaryhmä myös myi lyhyellä pitchillä muille opiskelijoille voittaakseen himotun yllätyspalkinnon. Kun budjetin ja mahdollisuuksien suhteen ei ollut rajoituksia, pääsi luovuus todellakin kukkimaan! Pitcheissä esiteltiin muun muassa Kaivopuistoon rakennettava jäämaailma ja Helsingin ympäröivä luistelurata, jonka avajaisissa esiintyisi Céline Dion.
Opiskelijat pääsivät äänestämään parhaan idean ja voittajaksi julistettiin Ryhmä 6:n informatiivinen mobiilisovellus.

Workshopeille tilausta myös jatkossa
Innostuneella asenteella ja pienen paineen alaisena pääsee selvästi parhaisiin tuloksiin. Uskomme, että tällainen osallistava toiminta tekee hyvää kaikille osallistujille, ja on hyödyllistä myös Krean tunnettavuuden kannalta.
Saimme päivästä palautetta myynnin opiskelijoilta, ja workshop tosiaankin oli menestys! Myynnin opiskelijoista suurin osa kertoi oppineensa jotakin uutta ja suosittelee vastaavanlaista tempausta toteutettavaksi uudelleen myös tuleville kursseille. Opettaja Pirjo Purovesi tilasikin heti vastaavanlaiset Krean koulutuspäivät kaikille kevään kursseilleen.