Toimitusjohtaja. Yrittäjä. Mainonnan rautainen ammattilainen. Tekijä. Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän alumni. Krea Oscars 2016 -ehdokas. Kaikkea tätä on Nico Härkönen, joka perusti Mainostoimisto Sinisen Härän jo opiskeluaikanaan.
Aina valmis keskusteluun
Nico perusti Mainostoimisto Sinisen Härän palattuaan työharjoittelusta Saksasta. Nico tulee yrittäjäperheestä, joten ajatus omasta yrityksestä oli muhinut mielessä jo pitkään. Mainosala oli selkeä valinta alusta lähtien.
Nicolle tärkeintä työssä on itse työn sisältö sekä asiakkaiden kanssa yhdessä tekeminen, ideointi ja keskustelu. Vaikka haaveena on laajentaa Sinisen Härän toimintaa aina ulkomaille asti, Nico ei aio luopua asiakasrajapinnassa touhuamisesta: “Asiakkaiden kanssa yhdessä tekeminen on parasta, sitä en halua antaa pois.”
Upea ja joustava yhteistyökumppani
Luova toimisto Krean opiskelijoilla on paljon hyviä kokemuksia Nicon kanssa työskentelystä: Krean nettisivut on toteutettu yhdessä Sinisen Härän kanssa. Yhteistyö opiskelijaryhmän kanssa oli joustavaa ja ammattitaitoista.
Lisäksi Nico on ollut toistuva ja erittäin pidetty vieraileva luennoitsija monilla mainonnan ja viestinnän opintojaksoilla Haaga-Heliassa. Nicon mainostoimisto tarjoaa tällä hetkellä myös työpaikan kahdelle mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijalle.
Nicon vinkit yrittäjyyteen:
- Verkostoidu, tutustu ihmisiin!
- Puhu siitä, mitä teet ja mitä osaat. Jaa osaamistasi myös muille (to some point).
- Älä ylikuormita itseäsi, äläkä anna tason laskea kiireen takia.
Kiitos mainiosta yhteistyöstä Nico ja koko Sinisen Härän henkilökunta!