Opiskelukaverit Jere Pesonen ja Tuukka Kervinen löysivät yhteisen uran vaikuttajamarkkinoinnin parista

Opiskelukaverit Jere Pesonen ja Tuukka Kervinen löysivät yhteisen uran vaikuttajamarkkinoinnin parista

Kun Jere ja Tuukka hakivat opiskelemaan, kumpikaan heistä ei tiennyt, mitä haluaa opiskella tai tehdä tulevaisuudessa työkseen. Kaupallinen ala herätti kuitenkin kiinnostusta, ja Haaga-Helia vaikutti sopivalta vaihtoehdolta. Kaverukset tutustuivatkin toisiinsa aloittaessaan samalla vuosikurssilla. Suuntautumisen valinta selkeytyi tarkemmin vasta opintojen aikana, sillä kummallakaan ei ollut aluksi tarkkaa visiota aiheesta. Jeren mukaan luova ala vaikutti mielenkiintoiselta, sekä työtehtävät monipuolisilta. Tuukka puolestaan pohti, että luovan ja kaupallisen alan yhdistäminen laajentaisi uramahdollisuuksia.
Markkinoinnin ja viestinnän suuntautumisopinnot osoittautuivat oikeaksi ratkaisuksi, sillä kaverukset ovat viihtyneet hyvin alalla. Luova toimisto Krean opintojaksot tarjosivat heille hyvät eväät työelämää varten, ja kurssien opit ovat käytössä yhä päivittäin.

Tuukka_Kervinen_Hypement_Krea_Alumni
” Olen tiennyt haluavani kaupalliselle alalle, mutta markkinointi ja viestintä nousivat vahvemmin esiin vasta opiskeluaikoina.” -Tuukka Kervinen

Työharjoittelu poiki vakituisen työsuhteen

Sekä Jere että Tuukka hakivat työharjoitteluun vaikuttajamarkkinoinnin pariin Hypement Oy:lle. Hakeminen kannatti, sillä harjoittelu varmisti lopulta molemmille vakituiset työpaikat. Kummallakaan ei ollut ennen Hypementiä varsinaista työkokemusta alalta, sillä aikaisemmat kokemukset työelämästä olivat molemmilla kertyneet lähinnä myyjän tehtävistä.
Jeren työtehtäviin kuuluu nykyään markkinointia, visuaalisia ratkaisuja sekä konseptisuunnittelua. Tuukka taas toimii Account Managerina, jonka toimenkuvaan kuuluu erilaisia asiakasrajapinnan toimia kuten asiakashallintaa, myyntiä ja projektipäällikkönä toimimista.Tulevaisuutta ei kannata suunnitella liikaa, mutta tavoitteita tulee olla. Jere ja Tuukka ovat yhtä mieltä siitä, ettei tulevaisuutta kannata suunnitella liikaa eteenpäin. Tuukka mainitsee kuitenkin tavoitteiden asettamisen tärkeäksi, ja kertoo kunnianhimoisesti näkevänsä itsensä tulevaisuudessa työskentelemässä kansainvälisen brändin markkinointiviestinnän parissa. Jere puolestaan näkee itsensä tulevaisuudessakin luovan ajan työtehtävissä, mutta väläyttää mahdollisuutta oman yrityksensä perustamisesta.

Jere_Alumni_Krea_Hypement
“Lähestulkoon kaikkia oppeja on tullut hyödynnettyä jossain vaiheessa työelämässä. Taitoja on tarvittu aina videoiden tekemisestä markkinoinnin strategiaan sekä brändin rakentamiseen.” -Jere Pesonen

Jeren ja Tuukan tärpit luovalle alalle pyrkiville

1. Luovalla alalla parhaiten oppii kokemuksen kautta. Varsinkin työnhaussa kannattaa harjoittelupaikkaa hakea sellaisesta yrityksestä, joka oikeasti tarjoaa mahdollisuuden päästä tekemään sinua kiinnostavia asioita.
2. Motivaatiota ei voi opettaa, mutta kaiken muun voi. Eli ole oma itsesi, ja tunnista omat vahvuutesi.
3. Luovalla alalla on loputon määrä erilaisia työtehtäviä. Ota siis selvää alan eri yrityksistä ja toimenkuvista, kun pohdit mitä haluat tehdä tulevaisuudessa.
4. Opettele kirjoittamaan, siitä on hyötyä kaikessa!

Miehet haluavat lopuksi muistuttaa alalle tähtääviä siitä, että kaikkea ei missään nimessä tarvitse osata valmiiksi. Työn oppii parhaiten tekemällä, ja kaikki epäonnistuvat joskus. Hyvällä asenteella ja kiinnostuksella alaa kohtaan pääsee jo pitkälle.

Kirjoittajat: Roosa Kekäläinen, Juho Pohjola, Lotta Sarvikivi ja Sampo Selkälä
Kuvat: Sampo Selkälä

Jaa artikkeli:

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia

Luova toimisto Krean brändikäsikirja

Krea.fi-saavutettavuusseloste

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi