Krea-alumni Nora johtaa projekteja vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelutoimistossa

Krea-alumni Nora johtaa projekteja vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelutoimistossa

Haastattelimme Kreasta vuonna 2015 valmistunutta mainonnan ja yritysviestinnän tradenomia Nora Seppästä, joka kertoi työstään projektipäällikkönä vaikuttajamarkkinointitoimisto Indieplacessa.

Mitä projektipäällikkö tekee Indieplacella?

Kun Account Manager on sopinut kaupan, kampanjan päävastuu siirtyy projektipäälikölle. Vastaan siitä, että yhteistyö toimeksiantajan ja vaikuttajan välillä toimii saumattomasti. Työ pitää sisällään kaikki projektin vaiheet.

Yhteistyö alkaa asiakkaan ja Account Managerin kanssa pidettävästä tuotantopalaverista, jossa sovitaan yksityiskohdista sekä yhteistyöhön sopivista vaikuttajista. Tämän jälkeen ohjeistan vaikuttajan yhteistyöjulkaisujen kuten Instagram-kuvien, blogipostausten tai YouTube-videoiden tekoon. Kun kampanjan yhteistyöjulkaisut julkaistaan, tarkistan, että julkaisu noudattaa toimeksiantajan ohjeistusta. Projektin päätteeksi laaditaan kampanjaraportti, joka käydään läpi toimeksiantajan kanssa.

Mitä ominaisuuksia vaikuttajatoimiston projektipäällikkö tarvitsee?

Projektipäälliköllä on usein monia eri toimeksiantajien kampanjoita samanaikaisesti hoidettavana, joten aikataulutuksen ja priorisoinnin merkitys on suuri. Lisäksi korostaisin hyviä vuorovaikutustaitoja ja sosiaalisuutta. Ne todella tulevat tarpeeseen, kun työskennellään vaihtuvien toimeksiantajien ja vaikuttajien kanssa. Työssä tarvitaan myös joustavuutta sekä sopeutumiskykyä. Suunnitellut aikataulut muuttuvat usein samankin päivän aikana, ja päätöksiä täytyy kyetä tekemään nopeasti.

Miten päädyit Indieplacelle töihin?

Hain alun perin työharjoitteluun Blogirinki Media Oy:lle vuonna 2014. Työtehtäväni sisälsivät avustamista kampanjoissa sekä vaikuttajasuhteiden ylläpitämistä.

Miten sisältömarkkinointia pääsee tekemään ammatikseen?

Suosittelen käyttämään työharjoittelua tässä apuna. Meille haetaan usein harjoittelijoita. Harjoittelupaikan kautta on mahdollisuus saada niin sanotusti jalka oven väliin, ja harjoittelujakson aikana pääsee kehittämään osaamistaan sisältömarkkinoinnin parissa.

Mitä opit Haaga-Heliassa?

Koen, että Haaga-Heliasta saamani markkinoinnin ja viestinnän osaaminen auttoi minua saavuttamaan tämänhetkisen asemani Indieplacella. Markkinoinnin ja viestinnän opintojaksoilla saamieni oppien lisäksi Haaga-Helia opetti ryhmätyöskentelyyn vaadittavia taitoja, joita olen päässyt hyödyntämään lukuisissa eri projekteissa työelämässä.

Millaisia terveisiä lähettäisit nykyisille ja tuleville Krea-opiskelijoille?

Paljon tsemppiä opiskeluihin ja toivottavasti tavataan tulevaisuudessa sisältömarkkinoinnin parissa!

Mikä Indieplace?

Indieplace on vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelutoimisto. Indieplacen listoilla on suosittuja bloggaajia ja vloggaajia kuten Isac Elliot, Uino (Aino Rossi) ja naaG (Janne Naakka). Indieplace sai alkunsa vuosien 2016-2017 vaihteessa, kun Kaleva-konserni osti osake-enemmistöt Blogirinki Media Oy:stä sekä Indiedays Oy:stä ja nämä fuusioituivat Indieplace Oy:ksi.

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi