Törmäys onnistui työyhteisöviestinnän päivänä

Mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden suunnittelema logo

Keväällä 2015 Haaga-Helia ammattikorkeakoulun mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijat järjestivät työyhteisöviestinnän ajankohtaisseminaari Törmäyksen yhdessä ProCom ry:n, HENRY ry:n ja Liitos Oy:n kanssa. Opiskelijat vastasivat tapahtuman visuaalisesta ilmeestä sekä viestinnästä ja käytännön järjestelyistä.

Eri alojen asiantuntijat törmäsivät toisiinsa

Törmäyksen tarkoituksena oli ravistella työyhteisöviestintää ja saada aikaan uudenlaista dialogia työpaikoilla. Törmäys tarjosi konkreettisia keinoja työyhteisöviestinnän kehittämiseksi. Etukäteen mielenkiintoiset seminaarin puhujavieraat esiintyivät lyhyillä videoilla ennakoiden ja alustaen tulevaa tapahtumaa.

Tapahtumapäivän puhujista mainittakoon vuorovaikutusvalmentaja Pauliina Perttuli Kaiku Helsingistä, johtamisvalmentaja Risto Ahonen Soveltosta ja viestintävalmentaja Sirke Lohtaja-Ahonen Liitoksesta. Aiheita riitti joka lähtöön ja osallistujat saivat vinkkejä esimerkiksi kokonaisvaltaiseen kuunteluun, palautteen antoon, tiimiluottamuksen rakentamiseen ja työilmapiirin nostamiseen.

Paikalla oli polaroid-piste, missä osallistujat pääsivät kuvauttamaan itsensä Törmäystunnelmissa. Visuaalinen ilme näkyi tapahtumasisustuksen värimaailmassa, ohjelmalehtisissä sekä myös ilmapallojen väreissä ja Törmäyksen logossa.

Opiskelijat pääsivät käytännön töihin

Tormays-sivu-Krea

Opiskelijat suunnittelivat Törmäykselle visuaalisen ilmeen alusta asti, minkä lisäksi he vastasivat myös tapahtuman viestinnästä kaikissa käytetyissä kanavissa. Opiskelijat pääsivät töihin myös tapahtumassa: he osallistuivat käytännön järjestelyihin ja Törmäyksessä järjestettyihin klinikkoihin ja työpajoihin, joissa pöllytettiin työyhteisöviestintää.

Törmäys-hashtag oli tapahtumapäivänä Suomen toiseksi suosituin

Seminaari oli menestys: visuaalinen ilme oli onnistunut ja viestintä sekä käytännön seminaarityö keräsivät kiitosta. Törmäys synnytti keskustelua sosiaalisessa mediassa sekä ennen, että jälkeen tapahtuman.

Tormays-hashtagit-Krea

 

Tunnelmia jaettiin sosiaalisessa mediassa

Tormays-ohjelmalehtinen-KreaTunnelmia jaettiin ahkerasti sosiaalisessa mediassa: esimerkiksi Twitterissä osallistujat olivat erittäin aktiivisia viestien spontaanisti sekä aktiivisesti seminaarissa juuri tapahtuvista asioista. Tunnelmia saattoi katsoa myös videolta.

Tapahtuman aikana sekä sen jälkeen keskustelua käytiin myös mobiiliaplikaatio Ideapp:ssa. Törmäys -tiimi jakoi siellä materiaalia ja teki päivityksiä tapahtumaan liittyen, joita kaikki rekisteröityneet pääsivät kommentoimaan.

Tormays-logo-KreaTapahtuma oli menestys

Sali oli loppuunmyyty ja kävijät viihtyivät – Törmäys oli menestystarina. Tapahtumassa löydettiin uusi, onnistunut tapa käsitellä työyhteisöviestintää ja kaiken lisäksi Haaga-Helia Ammattikorkeakoulun opiskelijat pääsivät kunnolla töihin ja saivat roppakaupalla käytännön kokemusta, joka on suoraa valuuttaa työelämässä.

Koska tapahtuma sai niin hyvän vastaanoton, on sille jo suunnitteilla jatkoa. Innostus-teemainen Törmäys 2016 toteutetaan 7.4.2016 ja sen suunnittelu on jo hyvässä vauhdissa.

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi