Haaga-Helian opiskelijat menestyksekkäitä alan kilpailuissa

Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijat ovat menestyneet useissa mainosalan kilpailuissa. Voittoja on tullut mm. Sulkapalloliiton juhlavuoden logon suunnittelukilpailussa 2014 ja Sanomalehtien Liiton mainoskilpailuissa 2007–2011.

Sulkapalloliiton juhlavuoden logosuunnittelu

sulkapalloliittoSuomen Sulkapalloliitto Ry:n 60-vuotisjuhlavuoden kunniaksi järjestettiin vuonna 2014 logon suunnittelukilpailu. Voitto meni Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijalle Niko Sandbackalle. Nikolle tämä haaste oli tilaisuus päästä toteuttamaan visuaalista luovuuttaan ja taitojaan graafisen suunnittelun parissa.

Kilpailua varten Niko teki paljon taustatöitä tutustumalla yleisesti sulkapalloon lajina Suomessa sekä ulkomailla ja Sulkapalloliiton toimintaa. Idea voittotyöhön syntyi nopeasti tämän jälkeen. Tavoitteena Nikolla oli luoda visuaalisesti mielenkiintoinen ja selkeä logo.

Voittoon Niko ylsi selkeällä ja kekseliäällä logolla, jossa näkyy Sulkapalloliiton koko 60-vuotinen taival. Suunnittelussa on otettu huomioon kaikki kilpailussa annetut kriteerit; olemassa oleva SSuL:n logo ja sen alkuperäiset värit. Tarkoituksena oli luoda ajaton logo, joka kuitenkin heijastaa ajankohtaista graafista suuntausta. Sen lisäksi voittanut tunnus yhdistää juhlavuoden juhlallisuuden sekä perinteisen sulkapallon piirteet. Logossa oleva sulkapallo muistuttaa samppanjan poksahtelua ja ilotulitteiden pauketta.

Sanomalehtien Liiton mainonnan suunnittelukilpailun kärjessä useana vuonna

Kilpailumenestys-KreaHaaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijat ovat menestyneet Sanomalehtien Liiton opiskelijoille suunnatussa sanomalehti-ilmoituskilpailussa useana vuonna. Vuosina 2007 ja 2011 koulumme opiskelijat ovat voittaneet kilpailun ensimmäisen palkinnon sekä sijoittuneet menestyksekkäästi kymmenen parhaimman työn joukkoon.

Vuonna 2007 kisassa etsittiin parasta sanomalehti-ilmoitusta Tahvo-tennarin menestyksen takaamiseksi. Voiton veivät Haaga-Helian ammattikorkeakoulun opiskelijat Heidi Ketonen ja Ilkka Niskanen työllään ”Tatuointi”. Tuomaristo kiitteli ”Tatuointia” vahvasta uutiskuvamaisesta toteutuksesta, joka oivallettaisiin kohderyhmässään ilman tekstiäkin. ”Idea valtaa paikkansa sanomalehdessä ja vaatii pysähtymään.” Lisäksi kaksi muuta koulumme opiskelijoiden laatimaa työtä sijoittui kärkikymmenikköön.

Kilpailumenestys-kuva-KreaToisen kerran Haaga-Helian opiskelijat pääsivät ensimmäiselle sijalle vuonna 2011, jolloin Anna Railion ja Saima Ritonummen työ ”Yhteinen hetki” valittiin parhaaksi Sanomalehtien Liiton opiskelijoille suunnatussa sanomalehti-ilmoituskilpailussa. Vuoden 2011 kilpailun tehtävänä oli laatia sanomalehti-ilmoitus, joka houkuttelisi ihmiset nousemaan kuvitteellisen Kurvi-pyörän selkään. Tuomariston mukaan ”ilmoitus sai sydämen läpättämään”. Kiitosta tuomaristolta sai myös tuotteen esillepano ilmoituksessa ja elävästä elämästä tuodun kuvan tunnelma, johon pystyy samaistumaan. Samana vuonna myös kaksi muuta Haaga-Helian opiskelijoiden työtä sijoittui kymmenen parhaimman joukkoon.

Vuonna 2008 kilpailun toiselle sijalle pääsivät koulumme opiskelijat Henri Lehtonen ja Rebekka Lamberg työllään ”Pupu jättää jäljet”. Kiitosta tuomaristolta sai työn elegantti idea ja kohderyhmänsä näköinen lopputulos. Samana vuonna seitsemännen palkinnon voitti Pauliina Nikola ja Auni Taimisto työllään ”Kaupunkipupu”. Tällöin tuomariston mukaan työ ansaitsi sijoituksensa ”selkeän idean ja tasapainoisen toteutuksen” avulla.

Menestystarina jatkuu seuraavilla saavutuksilla

Opiskelijat ovat rohkeasti ottaneet lisää haasteita vastaan. Cannes Young Lions kilpailussa he saavuttivat Film sarjan hopeaa vuonna 2013. Vuonna 2011 voitto meni Haaga-Heliaan Raiku-radiomainoskilpailussa ammattilaisosuudessa, ja vuonna 2010 opiskelijat tarttuivat kiinni yleisökilpailun voittoon sekä ammattilaisosuuden hopeaan.

Pian aloittavalla luovalla toimistolla Krealla mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijat tähtäävät vielä korkeammalle. Opiskelijat ovat pitkin syksyä rakentaneet luovaa toimistoa, jossa opiskelijat pääsevät kehittämään innovatiivista ajattelua ja hankkimaan käytännön ammattitaitoa. Toimisto tarjoaa puitteet, joissa luovasta alasta kiinnostuneet opiskelijat pääsevät näyttämään taitonsa asiakasyrityksille tehtävissä markkinointiviestinnän projekteissa ja myös tuottamaan materiaalia toimiston omiin kanaviin. Krea antaa mahdollisuuden vieläkin korkeampiin saavutuksiin, ja näin menestystarinan jatkuvuus on taattu niin nykyisille kuin tulevillekin yritysviestinnän opiskelijoille.

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi