Tapahtuma tulossa? Muista nämä neljä asiaa sen markkinoinnissa!

Tapahtuma tulossa? Muista nämä neljä asiaa sen markkinoinnissa!

Jokaista tapahtumaa pitää markkinoida. Jos tapahtumaa ei markkinoida, kukaan ei saa tietää siitä, eikä kukaan myöskään osallistu tapahtumaan. Me krealaiset saimme tänä keväänä toden teolla harjoitella tapahtumamarkkinointia järjestäessämme Portfolio Night -tapahtumaa. Portfolio Night oli luovan alan opiskelijoiden ja ammattilaisten verkostoitumistapahtuma.

Tähän blogitekstiin olemme koonneet oppimamme perusteella neljä tärkeää asiaa, jotka kannattaa muistaa tapahtumaa markkinoitaessa.

1) Tunne kohderyhmäsi

Aluksi on tärkeää määritellä, mikä on tapahtuman kohderyhmä. Se auttaa muun muassa tapahtuman markkinoinnissa käytettävien kanavien valinnassa. Nuorille suunnattua tapahtumaa ei esimerkiksi välttämättä kannata markkinoida sanomalehdessä. Portfolio Nightin markkinoinnissa käytimme kanavina Facebookia, Instagramia, Twitteriä ja sähköpostia.

2) Suunnittele etukäteen

Hyvin suunniteltu on tapahtumamarkkinoinnissakin puoliksi tehty. Kokoa kalenteriin, mitä sisältöä julkaistaan milloinkin ja missä kanavassa. Näin monista palasista muodostuu helposti hallittava, selkeä kokonaisuus.

3) Käytä kuvia ja videoita

Kuvat ja videot toimivat aina paremmin kuin pelkkä teksti – niin myös tapahtumamarkkinoinnissa. Ota kuvia ja videoita esimerkiksi tapahtuman taustalla häärivästä tiimistä tai tapahtumaa varten tehdyistä valmisteluista! Myös Portfolio Nightin markkinoinnissa suosituimpia sisältöjä olivat kuvat ja videot.


Portfolio Night -tapahtuman markkinointia varten tehty video tavoitti Facebookissa jopa yli 1000 henkilöä!

4) Muista jälkimarkkinointi

Kun tapahtuma on ohi, moni saa huokaista helpotuksesta – mutta ei markkinointitiimi! Tapahtuman jälkeen on tärkeää esimerkiksi jakaa tunnelmia tapahtumasta ja kiittää vieraita. Tämä takaa sen, että kaikille jää hyvä kuva sekä tapahtumasta että tapahtuman järjestäjistä.

Näitä ohjeita noudattamalla onnistut taatusti tapahtumasi markkinoinnissa yhtä hyvin kuin me onnistuimme Portfolio Nightin markkinoinnissa!

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi