Visuaalisuus Krea Portfolio Nightissa

Visuaalisuus Krea Portfolio Nightissa

Tapahtumia järjestettäessä visuaalisella ilmeellä on aina suuri merkitys. Hyvin toteutettu, yhtenäinen visuaalinen ilme luo oivat puitteet onnistuneelle tapahtumalle, kun taas huolimattomasti toteutettuna se voi pilata muilta osin toimivan kokonaisuuden. Visuaalista ilmettä suunniteltaessa tulee ottaa huomioon lukuisia eri elementtejä, kuten kutsut, markkinointimateriaalit, koristelut, tarjoilut ja asusteet. Jokaisen elementin tulee tukea tapahtumalle valittua teemaa, sekä olla harmoniassa muiden elementtien kanssa.

Mitä varten?

Kevään projektina oli järjestää Krea Portfolio Night, joka huipentui Navy Jerry’s -ravintolassa torstaina 27.4. Krea Portfolio Night oli tapahtuma, jossa saman katon alle tuotiin rennon meiningin merkeissä luovan alan ammattilaisia sekä Krean entisiä ja nykyisiä opiskelijoita. Kutsuvierastapahtuman tarkoituksena oli ennen kaikkea verkostoitua ja tarjota mahdollisuus rekrytoida Krealaisia. Tämän lisäksi tapahtumassa muistettiin myös alumneja pienellä kilpailulla ja palkitsemalla vuoden alumni sekä valitsemalla Krea pitchaus-mestari.

Milloin?

Visuaalisten elementtien suunnitteleminen on siinä mielessä mukava osa tapahtuman järjestämistä, että sen voi hoitaa hyvissä ajoin ennen itse h-hetkeä. Kun tapahtuman perustiedot, kuten aika, paikka ja teema, on päätetty, voi aloittaa kutsujen teon sekä suunnitella yleistä visuaalista ilmettä. Hyvin tehdystä kutsusta on myös helppo versioida kuvitusta tapahtuman markkinointiin, esimerkiksi somepäivityksiin. Lisäksi suunnittelimme paikan päälle vielä muutaman julisteen, vuoden alumnin diplomin sekä kaikille osallistujille omat kaulapassit.

Miten?

Työskentelimme 5-6 opiskelijan ryhmissä. Työstimme omia osa-alueitamme tiimeittäin, mutta kaikki päätökset tapahtuman elementeistä ja visuaalisesta ilmeestä tehtiin yhdessä. Tunneille valmisteltiin muutamia erilaisia ehdotuksia  ja  niistä yhdessä valitsimme parhaimman. Kaikkien mielipiteet otettiin huomioon ja näin ollen elementteihin tehtiin tarvittaessa muutoksia, jotta saisimme aikaan lopputuloksen johon kaikki olivat tyytyväisiä.

Vastuualueet jaettiin tasapuolisesti ja kaikki pääsivät osaltaan halutessaan vaikuttamaan päätöksiin. Siitä huolimatta, että toimimme ryhmissä niin teimme tiiviisti yhteistyötä kaikkien ryhmien kanssa.

Lopputulos

Tapahtuman viimeistelty ilme näytti siltä mitä olimme tavoitelleet. Teema ja visuaalinen ilme sointuivat yhteen. Kun järjestää tapahtumaa tulee muistaa, että kaikilla on erilainen mielikuva siitä miltä visuaalisten elementtien tulisi näyttää ja välillä on vain nähtävä itse mikä näyttää parhaalta.

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi