Uskalla sanoa, mikä luova työ kiinnostaa!

Uskalla sanoa, mikä luova työ kiinnostaa!

Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän tradenomi Mikael Nieminen työskentelee leikkaajana Isobar Finlandin videotuotannossa. Mikaelin mielestä ei kannata jäädä odottamaan sitä päivää, kun on valmis, vaan unelmiin kannattaa tarttua heti.

Video on minun juttuni!

Mikaelin mielestä videon tärkein osa on tarina ja leikkaaja on se, joka pitää tarinan koossa. Mikaelin oma tarina on hieno sekin. Mikael päätyi opiskelemaan Haaga-Heliaan mainontaa ja yritysviestintää ”ihan vahingossa”. Sitä ennen hän oli kuvannut videoita skeittiharrastuksen parissa ystäviensä kanssa.

Haaga-Heliassa Mikael innostui erityisesti luovan kirjoittamisen ja graafisen suunnittelun kursseista. Harjoittelupaikan Mikael sai mainostoimisto Isobarilta, jossa työskentelee edelleen. ”Minut palkattiin aluksi aivan eri tehtäviin. Kun aloitin työt, sain kuitenkin kuulla, että yritykseen oltiin perustamassa videotuotantoyksikköä. Kerroin saman tien rohkeasti, että videot ovat minun juttuni.”

Videomainonta kasvaa

Kreassa opitaan tekemällä, ja Mikael on edelleen sitä mieltä, että tekemällä oppii parhaiten. Tällä hetkellä Isobarin videotuotannon tiimiin kuuluu kolme ihmistä. Mikael on leikkaajan roolissa ja lisäksi tiimiin kuuluvat myös suunnittelija ja tuottaja. Usein Mikael pääsee kuitenkin käytännössä tekemään tätä kaikkea.

Mikael Nieminen Isobar videomaking

Videoiden tekeminen on Mikaelin mielestä hauskaa ja monipuolista. ”Leikkaajalla on tärkeä rooli valita videoon juuri oikeat kuvat ja klipit, jotta draama ja rytmi toimivat. Samalla on osattava kuunnella asiakkaan toiveita ja näkemyksiä”, kertoo Mikael.

Töitä on tarjolla paljon, sillä yhä useampi yritys haluaa käyttää liikkuvaa kuvaa mainonnassaan. Tulevaisuudessa Mikaelia kiinnostaa elokuvien maailma ja hän haluaa kehittää osaamistaan siihen suuntaan.

Millainen on hyvä video?

Mikael on ehtinyt kerätä monipuolista kokemusta luovan alan toimeksiannoista ja videoiden tekemisestä monenlaisiin asiakastarpeisiin. Mikael kiteyttää krealaisille kolme kultaista sääntöä, joilla jokainen pääsee alkuun:

1. Tarina on tärkein. Se on videon sydän!
2. Lyhyt ja ytimekäs. Muutoin peukalo scrollaa feedissä helposti eteenpäin.
3. Viestin täytyy mennä perille. Kun kaksi ensimmäistä kohtaa on kunnossa, on tämä kolmaskin taattu.

Ovatko videot sinunkin intohimosi? Tartu rohkeasti haasteeseen ja aloita videointi jo tänään!

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi