KreaINNO: Minnofestistä valmiiseen pitchiin

KreaINNO: Minnofestistä valmiiseen pitchiin

Kurssimme KreaINNO on siinä vaiheessa, että olemme olleet esittelemässä ryhmissä tekemiämme innovaatioita Lapinlahden Lähteelle Minnofesteillä. Tapahtuma järjestettiin yhteistyössä Metropolian kanssa heidän Bulevardin kampuksella yhden päivän ajan. Haaga-Heliasta oli paikalla kymmenen ryhmää esittelemässä innovaatioitaan toimeksiantajille sekä muille messuvieraille.

Minnofestistä selvittyämme alkoi innovaatioiden hiominen lopulliseen muotoon. Meidän ryhmä kehitteli Lapinlahden Lähteelle Unikoulu-konseptin. Siinä yhdistyy mielenkiintoiset luennot sekä toiminnalliset pisteet. Luennot käsittelevät unen tärkeyttä mielen hyvinvoinnin ja yleisen jaksamisen kannalta. Toiminnallisilla pisteillä tehdään esimerkiksi unipäiväkiraa ja rentoutusharjoituksia. Saimme paljon hyvää palautetta ideastamme ja muutaman hyvän kehitysidean. Näitä hyödyntäen muokkasimme ideamme valmiiksi ja suunnittelimme, miten idean saisi pitchattua parhaiten asiakkaalle. Tämä loppuhiominen vaati uuden Powerpoint-esityksen laatimisen ja pientä sanojen pyörittelyä. Näiden perusteella saimme luotua kokonaisuuden, johon koko ryhmä oli tyytyväinen.

14633001_1222923757768125_6059820885370134328_n

Meillä on toiminut yhteistyö hyvin koko projektin ajan. Lopulliseen ideaan päädyimmekin melko helposti brainstorming-tuokion jälkeen. Unikoulu tuntui koko ryhmästä heti alusta mielenkiintoiselta konseptilta lähteä suunnittelemaan ja toteuttamaan. Olemmekin olleet tyytyväisiä valintaamme. Idean jalostaminen onnistui siis ilman turhaa paniikkia tai hampaiden kiristelyä. Voisi sanoa, että työskentely on ollut paikoitellen jopa hauskaa. Eritoten animaation tekeminen ja visuaalisen ilmeen suunnittelu on ollut mielekästä. Kaikki tämä on onnistunut hyvän ryhmähengen lisäksi hyvän projektipäällikön ansiosta, joka on informoinut ryhmäämme asiaankuuluvasti kaikissa työskentelyvaiheissa.

Nyt kun innovaatiomme on konkreettisilta osuuksiltaan valmis eli tekstit, pitchin materiaalit, animaatio ja logo, tuli aika jakaa puheenvuorot lopulliseen pitchiin. Päätimme etteivät kaikki esiinny, vaan valitsimme viiden hengen ryhmästämme kolme puhujaa. Jotta työnjako olisi tasainen, sai kaksi esiintymiseltä välttyvää tuottaa enemmän tekstiä materiaaleihin. Päädyimme kolmeen esiintyjään, jotta esitys olisi vuorovaikutteinen niin esiintyjien kuin kuulijoidenkin osalta, mutta myös siksi, että esitys pysyisi yhtenäisenä ja selkeänä. Puhujille on jaettu erikseen omat osuudet esityksestä, joita he harjoittelevat ennen varsinaista esitystä asiakkaalle. Jäämme jännityksellä odottamaan, mitä mieltä asiakas on lopullisesta ideastamme.

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi