Innovointia monialaisessa työryhmässä

Innovointia monialaisessa työryhmässä

Olemme syksyn aikana päässeet mukaan osaksi innovointiprojektia, jossa tarkoituksena on ollut luoda konsepti Taitoluistelun MM-kisojen kiinnostavuuden ja lipunmyynnin edistämiseksi. Syksyn aikana olemme kerenneet oppimaan paljon uutta ja hyödyntämään jo osaamiamme taitoja.

Syksyllä aloittaessamme projektia, jokainen ryhmistä lähti jalostamaan omaa suunnitelmaansa. Osa ryhmistä otti ensimmäisen ideansa, jota lähdettiin jalostamaan palautteen mukaan, kun taas osa pallotteli eri ideoiden mahdollisuuksia.

MINNOfesteiltä arvokasta palautetta

Kun työurakka lopulta pääsi vauhtiin, olimme valmiina hyödyntämään toistemme vahvuuksia. Usean eri alan tietämys toi ryhmiin tukea eri projektin osuuksia varten. Yhtenäinen synergia liiketalouden, tietojenkäsittelyn ja journalismin opiskelijoiden välillä mahdollisti idearikkaita suunnittelusessioita, joiden pohjalta lopulta pääsimme toteuttamaan omia ideoitamme.

Kukin ryhmä aloitti valmistamalla oman suunnitelmansa esittelyvideon, joka oli tarkoitus esitellä MINNOfesteillä. Tapahtumassa meidän Haaga-Helialaisten lisäksi oli myös liuta Metropolian opiskelijoita, jotka meidän harmiksemme varasti tapahtumassa suurimman huomion. Vaikka meidät laitettiin tapahtumassa altavastaajaksi, niin pyrimme kuitenkin ottamaan tapahtumasta kaiken hyödyn irti. Suurin osa ryhmistä onnistuikin haalimaan kasan positiivista palautetta ja kehittämisehdotuksia.
Krea studiolla

Kohti valmista projektisuunnitelmaa

Kun olimme päässeet syvemmälle osaksi innovointi projektia oli aika kerätä palautteet paperille ja alkaa työstämään suunnitelmia kohti toimeksiantajan toiveita. Käytännössä tämä tarkoitti useita tuntia jo esivaiheessa olevan valmiin suunnitelman muokkausta.

Kun lopulta olimme käyneet omat ideamme useita kertoja uusiksi lävitse, oli aika esitellä ideat toimeksiantajalle, joka ryhmämme tapauksessa oli Pink Eminence Oy. Esittelytilaisuudessa oli ilahduttava huomata, kuinka valmiita suunnitelmia ryhmät olivat saaneet aikaiseksi niinkin lyhyessä ajassa kuin kahdessa kuukaudessa. Kommentit eri ideoita kohtaan vaihtelivat. Osalla ryhmistä suunnitelman toteutus kaatui budjettiin kun taas toisten kohdalla mietittiin miksi suunnitelmaa ei oltu vielä toteutettu.

Esitysten jälkeen koko syksyn kestänyt Innovointi oli päätöksessään. Lukukauden viimeisilla tunneilla oli vieraanamme mainostoimisto Dynamo & sonin, Elisan sekä peliyhtiö Stupid Stupid Gamesin henkilökuntaa kertomassa oman yrityksensä toiminnasta. Teimme lisäksi yritysvierailun Me Naiset -lehden toimitukseen. Kaikkien vierailijoiden esittelyt olivat erittäin mielenkiintoista kuultavaa. Samalla kuulimme myös mahdollisuuksista hakea opiskeluumme liittyvään harjoitteluun kyseisiin yrityksiin.

Yritysvierailujen jälkeen jäljellä olivat Krea-pippalot, jotka hauskalla tavalla sinetöivät kurssin päätökseen. Edessä oli enää hyvin ansaitsemamme joululoma!

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi