InnoCampissa ideoitiin opiskelijaravintolamaailmaa 2026

InnoCampissa ideoitiin opiskelijaravintolamaailmaa 2026

Kynät korvien takana, lehtiöt taskuissa, nauhurit ja kamerat valmiina saavuimme Outotecin toimitiloihin Espooseen. Oli alkamassa Compass Groupin ja Haaga-Helian opiskelijoiden yhteinen InnoCamp: Unique Student Restaurant Experience 2026.

Krealaisina olimme saaneet tehtäväksemme raportoida InnoCamp-päivän tapahtumista. Päivän tavoite oli innovoida opiskelijatiimeissä tulevaisuuden opiskelijaravintolamaailmaa Compass Groupille ja sen Eurest-brändille.

Be Brave, Think Big

Englanninkielisestä puheensorinasta päätellen parinkymmenen hengen haagahelialainen opiskelijajoukko oli kansainvälinen. Valmentajina toimivat Marika Alhonen ja Jarmo Sarkkinen, molemmat koulumme palvelumuotoilun ammattilaisia. Projektin toimeksiantajan Compass Groupin puolelta päivää luotsasivat Maarit Virkkala ja Jussi Vahteristo, joilla oli tiimeille vahva viesti: ideoikaa jotain ennennäkemätöntä!

InnoCampin paikaksi oli valittu Outotecin valoisat ja inspiroivat toimitilat. Alkuun päänäyttämönä toimi Outotec Showroom, jossa virittäydyttiin kaikkia aisteja ja ajatuksia aktivoivaan luovaan tunnelmaan.

Tiimiytyminen pääsi kunnolla vauhtiin kahvin ja herkullisen aamiaisen voimalla. Keskustelu sorisi vilkkaana, vaikka tiimien jäsenet eivät ennalta tunteneetkaan toisiaan. Jännitystäkin oli ilmassa: Mitä kaikkea uutta ja rohkeaa opiskelijaravintolamaailma vuonna 2026 voisikaan tarkoittaa?

Be Crazy, Be Creative

Value creators, bottle necks, Yes and -työskentely, thinking out of the box, Lotus Blossom, konseptin kuvaaminen, pitchaus, Lean Canvas. InnoCamp rullasi tiiviiseen tahtiin vaiheesta toiseen, mutta kv-tiimiläisillä tuntui olevan homma täysin hallussa.

Eurestin_InnoCamp_Haaga-Helia

Tiimiläiset ottivat kaikki aistit käyttöön ja ideat puhkesivat kukkaan. Visualisoinnissa tiimit käyttivät niin askartelupaperia, legoja kuin muovailuvahaakin. Viimeistään tässä vaiheessa innostus oli sananmukaisesti käsin kosketeltavaa! Päivän päätteeksi toteutetut kahden minuutin pitchaukset olivat äärimmäisen tehokkaita. Ehdotuksina esiteltiin mm. nestemäisiä ruokia, teleportaatiota ja tuulivoiman hyödyntämistä.

Voiton nappasi tiimi, joka pitchasi yleisölle idean terveysteknologiaan perustuvasta elintoimintoja mittaavasta rannekkeesta. Ruokailuajan koittaessa ranneke suosittelee asiakkaalle tilanteeseen parhaiten sopivaa ateriakoostumusta: ”Individualized Healthy Food”.

Krealaiset nauttivat tunnelmasta

Meille krealaisille InnoCampista välittyi alusta asti innostunut, keskittynyt ja idearikas fiilis. Kun haastattelimme opiskelijatiimejä, päivän parhaiksi paloiksi mainittiin esimerkiksi:

”Käytännönläheisten ideointimenetelmien oppiminen”

”Askarteleminen!”

”Aina oppii uutta, kun tapaa uusia ihmisiä!”

Tästä linkistä pääset katsomaan fiilisvideon Eurest InnoCamp -päivästä. Me tuskin maltamme odottaa vuotta 2026!

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi