Digitaalisia palveluita, analogisia ihmisiä

Digitaalisia palveluita, analogisia ihmisiä

Mainostoimisto Sinisen Härän toimitusjohtaja ja perustaja Nico Härkönen kertoo, miten digitaalisten palveluiden ja analogisten ihmisten törmäyttäminen onnistuu.

Mainostoimisto Sininen Härkä tarjoaa digimarkkinoinnin palveluita, kuten online-markkinointia, hakukoneoptimointia, Google-mainontaa sekä analytiikkapalveluita. Ideana on tarjota asiakkaille luovaa osaamista laaja-alaisesti ja joustavasti saman katon alta.

Digimarkkinointia ihminen edellä

Digitaalisesta toimintaympäristöstä huolimatta Sinisen Härän motto kuuluu: Digitaalisia palveluita, analogisia ihmisiä. Yrityksen toiminnassa rehellisyys, avoimuus ja asiakaslähtöisyys ovat tärkeitä arvoja.

”Tiimimme on sen verran pieni, että pystymme tarjoamaan henkilökohtaista palvelua asiakkaille. Juuri yksi asiakkaamme totesi, että on hienoa huomata, miten me oikeasti välitämme heidän tuloksistaan,” kertoo Nico.

”Haluamme kohdata ihmiset face-to-face paikan päällä. Emme tarjoa sellaista palvelua, minkä voit ostaa verkosta tapaamatta koskaan palveluntarjoajia. Tässä näkyy se työmme analoginen puoli.”

”Ikäluokkamme on jatkuvasti tekemisissä digitaalisuuden kanssa, ja ihmiset ovat koko ajan online-tilassa. ” Nicon mukaan Sinisen Härän tiimi on osittain online-tilassa olemista vastaan, vaikka tekeekin sitä työkseen. Vapaa-ajalla some ja digi jäävät vähemmälle.

Sinisen Härän tiimi on myös siinä mielessä ”old school”, että he käyttävät ihan perinteisiä paperikalentereita ja haluavat tavata jokaisen asiakkaan kasvotusten, ainakin asiakassuhteen alussa.

Asiakas voi keskittyä omiin vahvuuksiinsa

 Nicon mukaan yritysten kannattaa antaa markkinointitehtävät alan ammattilaisten hoidettavaksi, jolloin he pystyvät itse keskittymään omiin vahvuuksiinsa.

 ”Esimerkiksi autonkorjaajan ei tarvitse käyttää työaikaansa nettisivujen tekemiseen, vaan hän voi keskittyä auton korjaamiseen, johon hänellä on koulutus. Vastavuoroisesti mainosmiehenä itse vien autoni huollettavaksi autoalan ammattilaiselle, enkä käytä siihen omaa aikaani. ”

Luovalle tekijälle löytyy aina töitä!

 ”Avaimet alalla menestymiseen ovat kova työ, pitkät päivät, päättäväisyys, kyky tulla erilaisten ihmisten kanssa toimeen, päämäärätietoisuus ja tavoitteiden asettaminen”, Nico summaa.

Nico on itse hyvin pikkutarkka, mikä voi joskus viedä ylimääräistä aikaa. Luovat työt pitää aina toki hoitaa huolellisesti ja tarkkaan, mutta asioita ei voi jäädä liikaa viilaamaan, sillä aina löytyy jotain parannettavaa.

Nicon neuvo työ- tai harjoittelupaikkaa hakeville opiskelijoille on, että kannattaa aina rohkeasti hakea haluamaansa paikkaa. Jos on oma-aloitteinen, hyvä tyyppi ja asenne on kohdallaan, työtä kyllä riittää. Sinisen Härän unelmatyöntekijä on halukas oppimaan uutta, koska digipalvelut kehittyvät koko ajan.

Nicon ohje krealaisille: Analysoi, oivalla, kokeile ja ennen kaikkea ole luova!

Katso joko tästä linkistä Nico Härkösen koko haastattelu, tai katso video suoraan alta.

Luova toimisto Krean ständi ”Luova työ tarvitsee tekijät” Haaga-Helian Tulevaisuusfoorumissa Pasilan Tapahtumatorilla 15.3. Tervetuloa tutustumaan luovan alan tekijöihin ja palveluihin!

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi