Syksyn ensimmäinen projekti syöksi krealaiset lähitulevaisuuteen

Syksyn ensimmäinen projekti syöksi krealaiset lähitulevaisuuteen

Lippalakit vaihtuivat mietintämyssyihin, kun syksyn ensimmäinen Krea-projekti lähti käyntiin. Tehtävänä oli kuvata nuorison mediakäyttäytymistä vuonna 2027, joten perinteiset ajatusmallit täytyi heittää romukoppaan.

Idealukot auki ja sisältöä tuottamaan

Tiimeissä oli uudet naamat, pöydillä uudet läppärit ja käsissämme maailmaa mullistava Arilynin AR-teknologia – siinä ei ennakkoluuloille jäänyt sijaa. Kreassa opiskelu on pääasiallisesti itseohjautuvaa ja vapaamuotoista. Kellokorttimentaliteetin voi saman tien unohtaa, kuten myös alan ”oikeissa” töissä.

Oman ryhmämme idealukko aukesi iltaan saakka venyneessä brainstorming-sessiossa. Huippuideoita alkoi pulputa, kun uskalsimme hypätä suin päin idea-altaan syvään päähän. Seuraavalla viikolla löysimmekin itsemme jo äänitysstudiosta päällystämässä stetson-hattua foliolla. Tämähän on Kreaa!

arilyn_projekti_nuoret_ja_media_2027_blogi_krea_fi

Nauruhermojamme koeteltiin sisällöntuotantovaiheessa. Krea antaa opiskelijoille luvan pitää hauskaa, mutta ammattimaisuutta ei saa silti unohtaa. Taltioimme sisältöä studiossa, koulun viereisellä futiskentällä ja farkkutakin suojissa akustisessa ympäristössä. Kyllä krealainen keinot keksii!

Nuoret ja media 2027 -roadshow esitteli AR-tarinat yleisölle

Luovien aikaansaannosten esittely on krealaiselle aina kunnia-asia. Ensimmäisenä töitämme pääsivät ihailemaan Mediatoimisto Voiton työntekijät. Jännitys oli käsinkosketeltavaa oman ”targetin” herätessä eloon. Vastaanotimme palautetta alan ammattilaisilta, saimme esiintymiskokemusta ja lähdimme uudella tarmolla kohti tulevaa. Palautteen avulla hioimme tuotoksista nyanssit terävämmin esiin. Lopulta kaksi Krea-tiimiä pääsi esittelemään AR-tarinansa Voiton asiakastilaisuuteen.

Nuoret ja media 2027 -roadshowmme toinen etappi oli Emerging Technologies for Business and Learning -tilaisuus Haaga-Heliassa. Tilaisuuteen osallistui monikymmenpäinen opettajakunta, jolle esittelimme viimeistellyt tuotoksemme. Reaktiot olivat positiivisen yllättyneitä, ja Krealle tulvikin suuri määrä yhteydenottoja välittömästi tilaisuuden jälkeen. Tämän kaltaiset hetket muistuttavat siitä, miksi krealaisuudesta kannattaa olla ylpeä.

AR-teknologian tulevaisuus on täynnä mahdollisuuksia. Hurjimmissa skenaarioissa AR-tekniikka muuttaa täysin nykyisen tapamme käyttää mediaa. Lyhyt matkamme Arilynin kanssa on antanut tästä jo viitteitä. Olemme saaneet projektista irti merkittävästi enemmän kuin mitä kukaan osasi uskoa. Krelaisena olet aina aikaasi edellä!

Lataa Arilyn Google Play -kaupasta tai App Storesta ja hyppää aikakoneella tulevaisuuteen. Klikkaa targetit isommaksi tietokoneellasi ja skannaa alla olevat kuvat puhelimellasi.

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi