Krean opiskelijat AdProfit Junior-kisassa!

Krean opiskelijat AdProfit Junior-kisassa!

Krean uudet opiskelijat joutuivat heti kevätlukukauden alettua kovaan tulikokeeseen, kun he osallistuivat Mainostajien Liiton järjestämään AdProfit Junior-kisaan. AdProfitin Juniorisarjaan osallistuneet nuoret suunnittelijat ja opiskelijat laativat kampanja-ehdotuksen Finnkinon briiffin pohjalta, jonka teemana oli: Viikolla elokuviin! Tavoitteena oli tehdä kampanja, jolla saataisiin houkuteltua ihmisiä käymään enemmän elokuvissa sekä arki-iltaisin että päivisin.

Seuraavien viikkojen aikana krealaiset työskentelivät aktiivisesti muun muassa kuvankäsittelyn ja photoshopin parissa, opettaja Graham Hillin opastuksella. Alumnimme some-markkinoinnin moniosaaja Zaki Azedani saapui luennoimaan, miten onnistunutta Facebook-mainontaa tehdään. Lisäksi Zaki antoi hyviä kommentteja ja uusia näkökulmia siihen, miten Finnkinon briiffiä voisi työstää. Tuoreet ajatukset ja vinkit näyttivät uppoavan opiskelijoille hyvin.

Puolivälissä periodia opiskelijat pääsivät esittämään kilpailutöidensä luonnokset Krean opettajille ja muille opiskelijoille. Opiskelijat olivat selvästi päässeet käyttämään luovuuttaan, ja kampanja-ehdotuksia tulikin laidasta laitaan. Houkuttimiksi oli valittu muun muassa erilaisia alennusetuja ja kylkiäisiä elokuvissa kävijöille, kuten ilmaista kahvia, pullaa, popcornia ja vessakäyntejä. Hyvistä sloganeista ei myöskään ollut pulaa, mutta ehkä mieleenpainuvin oli erittäin ajankohtainen ” Make arki great again” lausahdus.

Töiden luonnosten esittelyä.

Vierailu mainostoimisto Hasan & Partnersiin ja AD Ossi Honkasen luento avarsi opiskelijoiden mielikuvia, käsityksiä ja ideoita. Vierailusta saatiin vielä ammennettua uutta virtaa työn tekoon, vaikka aikaa ennen jatkoon menijöiden valintaa oli enää niukalti.

Maaliskuun 14. päivä valittiin viisi kilpailutyötä, jotka pääsivät osallistumaan Krean edustajina AdProfit junior-kilpailuun. Ensimmäinen valittu kampanja oli nimeltään Villi arki, joka pohjautui vanhoihin western-elokuviin ja varsinkin Clint Eastwoodin tuotoksiin. Toisessa jatkoon menneessä kampanjassa päähenkilön roolia toimitti Finnkinolle luotu supersankarihenkinen Finntino. Kilpailuun pääsivät osallistumaan myös Arkielokuva kampanja, joka hyödynsi sloganinaan Donald Trumpin lausahdusta. Lisäksi After Work ja Femmaleffa nimiset työt ansaitsivat myös paikkansa finaalissa. Jatkoon päässeillä sekä muillakin opiskelijoilla oli vielä viikon loppuun asti aikaa parannella töitään, ennen niiden lähetystä kilpailuraadin arvioitavaksi. Tähän saakka usean opiskelijan mielestä haastavinta oli ollut visuaalisten elementtien tekeminen ja varsinkin niiden viimeistelyyn panostettiin viimeisillä hetkillä.

Tänä vuonna kilpailu oli erittäin kovatasoinen ja siitä kertoi myös se, että tuomaristo joutui punnitsemaan jatkoon selviytyjiä pitkään. Shortlistan julkaisu venyi kaksi päivää aiemmin ilmoitettua ajankohtaa myöhemmäksi. Tänä vuonna krealaisten ehdotukset eivät yltäneet kilpailun shortlistalle kuuden parhaan työn joukkoon. Kaikki voivat kuitenkin olla ylpeitä jokaisesta ehdotuksestamme ja hyvin tehdystä työstä. Lisäksi kilpailu kartutti reilusti kokemusta ja opetti paljon uusia hyödyllisiä asioita tulevaisuuden työtehtäviä ajatellen.

Tänä vuonna kilpailun voittivat lopulta Aino Soukko ja Jan Sederlöf Arjen sankarit nimisellä työllään, Krea ja krealaiset onnittelevat voittajia!

Krea

Krea on Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto. Tarjoamme erilaisia palveluita, kuten esimerkiksi media-, markkinointi-, ja viestintäsuunnitelmia, some-kampanjoita, tapahtumia ja tutkimuksia.

Ota yhteyttä

Ratapihantie 13, 00520 Helsinki

info@krea.fi